Detta behöver vi veta när du bokar:
1. Hur många blir ni?
Vi behöver ett ungefärligt antal. Dels för att vi ska hitta den lokal som passar er bäst, dels för att planera våra egna behov av förberedelser och bemanning.
2. Vad är det för evenemang?
Vi behöver veta vilken sorts evenemang ni planerar, t ex möte, fest, bröllop, föreläsning, konsert eller dansträning.
3. Datum och tid?
Vi behöver veta vilket datum, vilken tid och hur många timmar ni vill hyra lokal.
4. Möblering
Vilken typ av möblering behöver ni? Några exempel:
- Biosittning. Detta innebär att stolar ställs i rader vända åt samma håll, exempelvis för en föreläsning eller en filmvisning.
- Sittande bord. Bord med stolar runt sätts ut i lokalen, exempelvis för en konferens med grupparbeten eller servering. Borden kan ställas ut som långbord eller i öar.
- Undervisning. Rader av bord med stolar bakom, alla vända åt samma håll.
5. Utrustning
Behöver ni projektor, filmduk, mikrofon (handhållen, med stativ eller mygga), whiteboard eller någon annan utrustning? Kanske porslin eller termosar?
6. Catering
Vill ni köpa kaffa och macka/fika, lunch, middag, frukt? Till hur många? Vilka tider? Är det någon som har allergier eller specialkost?
7. Fakturering
När ni bokar behöver vi
- Namnet på den person som bokar
- Ev förening eller företag
- Fakturaadress (dit fakturan ska skickas)
- Mejladress
- Telefonnummer
8. Bekräftelse
När du har bokat får du en mejlbekräftelse där du även får information om regler kring avbokning och ordningsregler för lokalerna. Därför är det viktigt att vi får en mejladress och att du läser igenom bekräftelsen.
9. Regler
I bekräftelsemejlet kan du läsa våra regler kring till exempel säkerhet och avbokning.